Dienas nometne “Piedzīvojumi Aronā” – pilnīgs piedzīvojumu kokteilis

22.07.2024

Dienas nometne “Piedzīvojumi Aronā” ir aizvadīta no 2024. gada 15.-19. jūlijam, Kusas sporta zālē, Aronas pagastā. Pirmajā dienā iepazināmies, izpratām nometnes noteikumus, kā arī noskaidrojām ko darīt kādās nelaimes situācijās. Tālāk ar  iepazinām foto orientēšanos, kādam tā bija pirmā šāda veida pieredze, visi veiksmīgi atrada visus punktus, kā rezultātā iepazina nometnes apkārtni. Pēc tam radoši pastrādājām ar nometnes dienu programmas izpratni. Tālāk garšīgi paēdām pusdienas, kuras nodrošināja Madonas autoostas kafejnīca. Pēc pusdienām visi kopā apguvām iemaņas dažādu saldumu gatavošanā kopā ar pārtikas tehnoloģi Laimu Sirmo. Kopīgi gatavojot sanāca lieliska un garšīga kūka, saldie groziņi, saldējums ar dekoriem no augļiem un ogām, kā arī paši gatavojām riekstiņus ar karamelizēto pienu no A-Z.

Nometnes “Piedzīvojumi Aronā” otrā diena tika aizvadīta pārgājienā.. No rīta devāmies garā pārgājienā uz “Gabaliņu” mājām, devāmies pa kalniem un lejām, ceļš pagāja diezgan ātri, jo nometnes organizatori bija parūpējušies par tumbiņu un mūzika tika likta pēc bērnu vēlmēm, tas tik bija varens gājiens! “Gabaliņu” saimnieki Linda un Kaspars Blīgznas mums deva vienreizēju iespēju ielūkoties mājas saimniecībā, ļauties skanošo trauku skaņās (Himalaju trauku skaņas), piedzīvot dažādas interesantas spēles. Kad Linda vadīja nodarbību ar skanošajiem traukiem, tad lielākā daļa no dalībniekiem paspēja saldi iemigt. Pēc garšīgajām pusdienām, devāmies “Gabaliņu” mājas saimnieku spēļu burvībā. Sākumā izspēlējām kociņu spēli, tad vikingu šahu un magnētu spēli. Tālāk laiks sauca doties atpakaļ - ceļš smagāks, pāris tulznas un iešana bez apaviem, tā bija tikai daļa no piedzīvotā pārgājiena. Kopā mērķi lieliski sasniedzām kā plānots, kopumā pa dienu nogājām 12 km, nu labi apmēram 4 stundām nepilnām.

Nometnes “Piedzīvojumi Aronā” trešā diena tika aizvadīta uz velosipēdiem. Iepazinām un atsvaidzinājām zināšanas par velo braukšanu, sapratām pa kuru pusi jābrauc un kas jāievēro uz ceļa, lai būtu droši braukt. Tad savilkām visi ķiveres un vestes, kā arī pieregulējām sēdekļu augstumus velosipēdiem, lai varētu braukt bez raizēm. Pirmā lielā pieturvieta pie maizes cepējas Airas Pūces-Freijas, kura ikdienā cep maizi āra krāsnī. Tā arī nometnes dalībnieki iepazina maizes gatavošanu un paši izcepa pa kukulītim sev, bet ar to ciemošanās nebeidzās, jo saimniece mūs gribēja mazliet paēdināt, tāpēc mēs vēl sagatavojām un izcepām 3 garšīgas picas-varen gardas sanāca. Tālāk devāmies kārtīgā braucienā uz Līdēres ezeru pa garāko ceļu. Ar grūtībām un lielu piepūli tikām līdz Līdēres ezara peldvietai, kur atveldzējāmies un devāmies tālāk uz Kusu, sporta zāli. Braucienā neiztikām bez sīkiem nobrāzumiem, bet tie netraucēja visiem pievarēt 23 km garo ceļa posmu!

Kā jau ierasti mūsu nometnēs, ceturtā diena ekskursijas diena. Ekskursijā braucām uz Ērgļu pusi, pirmā pieturvieta Odzienas auto un motormuzejs, kurā acis varējām pamielot ar senlaicīgiem auto, močiem un vēl interesantām lietām- griežamie telefoni, radio bez podziņām, plašu atskaņotāji, senlaicīgie gludekļi u.c. … grūti visu uzskaitīt, ir jāredz pašiem savām acīm! Tālāk devāmies apskatīt Odzienas pili, kura ir daļēji atjaunota, izremontēta, lai vasaras sezonā varētu vienlaicīgi uzņemt 100 cilvēkus. Lieliska ekskursija. Tālāk dodamies pie “Tiltiņu” saimnieka Mārča, kur sākumā izgājām izzinošu meža taku - uzzinājām par ērcēm, latvāņiem, meža veltēm, čūskām, purviem, sēnēm un pat apspriedām atkritumu tēmu. Tālāk devāmies cept pankūkas un ēst garšīgu soļanku! Kad vēderi jau bija pilni, vajadzēja izkustēties-pa grupām katrs taisījām sev rotu, ko paņemt līdzi, pārējie tikmēr spēlēja dažādas spēles. Tālāk laiks nemanāmi sauca mūs doties prom!

Piektajā dienā visu dienu sportojām. No rīta skrējām trīs dažādas stafetes, viena ar futbola elementiem, otra ar spēka un florbola elementiem un trešā balonu spridzināšanu. Tālāk gājām ārā spēlēt skolēnbolu, kur 4 komandas sacentās savā starpā, spēles bija ļoti spraigas un interesantas. Uz skolēnbola noslēgumu bērni tika pie neliela pārsteiguma. Tālāk pēc pusdienām spēlējām vairākas individuālā tipa spēles - lielā jenga, gaisa labirints, krustiņi-nullītes, trepju golfu un citas spēles. Tālāk gājām spēlēt futbolu un līpošās vestes, gan vienā, gan otrā laukumā gāja ļoti karsti, sīvas cīņas. Pēc tam visi noskrējušies gājām uz sporta zāli, kur mūs gaidīja divi pūšļi. Kamēr organizatori gatavojās apbalvošanai, nometnes noslēgumam, tikmēr nometnes dalībnieki varēja palēkāt pa pūsli. Apbalvošanā katrs no dalībniekiem saņēma skaistu medaļu, bildīti un pārsteiguma balvu! Tālāk kā jau mūsu nometnēs pieņemts notika arbūza salūts! Un tad gājām svinēt svētkus tālāk! Nometne noslēdzās uz ļoti sirsnīgām emocijām! Super diena, super nedēļa!

Paldies māju saimniekiem, kuri mūs uzņēma, paldies par garšīgajām pusdienām un lielisku apkalpošanu Madonas autoostas kafejnīcai, paldies visiem, kuri palīdzēja ar savu pakalpojumu, lai nometne būtu daudzveidīgāka! Liels paldies nometnes vadītājai Ivetai Ļubovickai, nometnes palīdzei Inesei Skraustiņai un jaukajai medmāsiņai Līgai Zvirgzdiņai!

Paldies Aronas pagasta pārvaldei par telpām un Madonas novada pašvaldībai par piešķirto līdzfinansējumu!

Nometnes organizators

Vents Ikaunieks

<< Atpakaļ

Lasīt līdzīgus rakstus par šo pašu tēmu: